صادرات و واردات چینی بهداشتی جهان

02 بهمن 1397

بخش تحقيقات Acimac تحليل سالانه جریان های واردات و صادرات چینی بهداشتی جهان را به روز می کند. پس از یک دوره دو ساله ثبات، صادرات چینی بهداشتی در سال 2017 روند صعودی خود را از سر گرفت و به 3.1 میلیون تن رسید که رشد 5.4 درصدی در مقایسه با سال 2016 می باشد.

جریان واردات / صادرات چینی بهداشتی جهانی با افزایش 65 درصدی از 1.86 به 3.1 میلیون تن در دوره زمانی 2007 تا 2017 رسیده است که به نرخ رشد سالیانه 5.2 درصد مربوط می گردد. پس از یک دوره دو ساله ثبات، صادرات چینی بهداشتی در سال 2017 روند صعودی خود را با 5.4% رشد نسبت به سال 2016 از سر گرفت. با این حال، تجزیه و تحلیل صادرات مطابق با ناحیه جغرافیایی، یک وضعیت نسبتاً ناهمگن و نامتوازنی را آشکار می سازد.

آسیا در پی بازیابی مقتدرانه ای در سال 2017 داشت، موقعیت خود را به عنوان بزرگترین صادر کننده چینی بهداشتی جهان پس از دو سال رکود، با افزایش سهم خود در صادرات جهانی از 55 درصد به 58 درصد (1.78 میلیون تن، + 9.7 درصد) ، تقویت نمود. این موضوع به طور عمده به دلیل رشد شدید صادرات چین بوده است، گرچه سایر صادرکنندگان عمده آسیایی (هند، تایلند و ویتنام) نیز افزایش صادرات را به دنبال داشت.

اتحادیه اروپا، دومین صادرکننده جهان، با افت 1درصدی در صادرات در سال 2017 به مقدار 578000 تن رو به رو شد. رشد صادرات ایتالیا جهت جبران رکود صادرات لهستان و آلمان کافی نبود، در حالی که پرتغال در همان میزان سال 2016 باقی ماند.

صادرات آمریکای شمالی (NAFTA) با وجود رشد 1.3٪ در مکزیک به میزان سال 2016 ثابت باقی ماند (367،000 تن، -0.4٪) در حالی که صادرات آمریکای جنوبی کاهش 1 درصدی به میزان 79000 تن داشته است. برخلاف انتظار، صادرات کشورهای اروپایی غیر اتحادیه اروپا به شدت افزایش یافت (+ 8.1٪ به میزان 203000 تن)، که ناشی از موج تازه در صادرات ترکیه (+ 10.8٪) بود. آفریقا با سه سال متوالی رکود پس از 6 سال رشد بی وقفه در محدوده منفی باقی ماند (کمتر از 8.4٪ تا 66.000 تن).

تغییرات قابل توجهی در رتبه بندی 10 کشور صادر کننده برتر در سال 2017 نسبت به سال قبل جز بازگشت ایتالیا به جای بلغارستان در رتبه دهم به دنبال رشد 7.6٪ خود وجود نداشته است.

این حقیقت که هشت کشور از ده کشور شاهد افزایش صادرات چینی بهداشتی در مقایسه با سال گذشته بودند، نشانه مثبت است. همانطور که گفتیم، تنها استثنائات لهستان و آلمان بودند که هر دو شاهد افت 4.6٪ بودند.

چین به دنبال افزایش حیرت انگیز 429 درصدی همچنان به بالاترین رتبه بندی در طی دوره ده ساله 2007-2017 از 261000 تن در سال 2007 به 1،38 میلیون تن در سال 2017 ادامه داد که مطابق با رشد سالیانه 18 درصد است. در سال 2017 شاهد رشد بیش از 11.3 درصدی نسبت به سال 2016 بود که نه تنها موقعیتی که سال گذشته از دست داده بود را بازیابی نمود، بلکه یک رکورد بی سابقه را برجای گذاشت. چین به تنهایی 77.4 درصد از آسیا و 47.8 درصد از صادرات جهان را تشکیل می دهد.

مکزیک، دومین کشور بزرگ صادر کننده با سهم 11.3 درصدی صادرات جهانی، به 326000 تن رسید (بیش از 1.3٪ در سال 2016) و روند صعودی را که از سال 2012 به طور مداوم پیش گرفته بود، ادامه داد.

ترکیه به مقام سوم با 4.9 درصد سهم صادرات جهانی و رشد 10.8 درصدی نسبت به سال 2016 (141،000 تن) صعود کرد و از هند پیشی گرفت که اکنون رتبه چهارم را با مجموع 138 هزار تن و افزایش 1.4 درصدی نسبت به سال 2016 به خود اختصاص داده است.

Luca Baraldi, Acimac Research Dept. این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

برای مطالعه گزارش کامل به نشریه گزیده دنیای سرامیک شماره 35 مراجعه کنید. 

cww newsletter eng

cww media kit 2018

To enhance site functions, collect statistical data and improve your overall browsing experience, this site may install third-party cookies on your computer. Amongst other things, these have the purpose of providing services and sending advertising messages in line with the preferences you have expressed during navigation. To find out more or to refuse consent to the use of all or some cookies, click here. By clicking on this banner or any banner element you agree to the use of cookies.