اســپانیا شـاهد رشــد کمتــری می‌باشد

25 دی 1397

صنایع کاشی سرامیک اسپانیا پیش‌بینی‌های سال 2018 را تجدید نظر کرد (2+٪). صادرات در 9 ماه اول سال به میزان 1.6٪ افزایش یافت.

vicente nomdedeu lluesma 1024px quadrato
کاهش تقاضا در بیشتر بازارهای جهانی تاثیری بر صنایع کاشی سرامیک اسپانیایی دارد. پس از رشد 5.9٪ در کل گردش مالی سال 2017 به 3.51 میلیارد یورو، پیش‌بینی‌های آغاز سال 2018 هم اکنون توسط انجمن ملی صنعت تجدید نظر شد.
Vicente Nomdedeu رئیس Ascer گفته است: "این صنعت در مقایسه با سال 2017 ، با فروش کل (در ارزش) بیش از 2% سال را به پایان خواهد برد؛ اگر چه "پیش‌بینی‌های دقیق به دلیل تعدادی از عوامل موثر بر عملکرد صنعت، که اکثر آنها تحت کنترل شرکت های خارجی هستند، دشوار است".
ارقام صادراتی در ارزش 9 ماهه اول سال، افزایش 1.6 درصدی در مدت مشابه سال 2017 را به 2.099 میلیارد یورو نشان می‌دهد. به طور کلی، فروش در همه بازارها به جز آسیا، به ویژه در خاورمیانه، مثبت باقی می ماند. Nomdedeu ادامه داد: "ما شاهد کاهش کلی در صادرات هستیم، از جمله کاهش شدیدی در چندین بازار مهم.عربستان سعودی قطعا یکی از اینهاست". کاهش 33 درصدی در صادرات تا پایان ماه سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال 2017، پادشاهی در رتبه هفتم رتبه‌بندی بازار صادرات صنایع کاشی اسپانیایی قرار گرفت.
Nomdedeu اعلام کرد: "صادرات اسپانیا در ماه‌های اخیر هم در کشور مغرب و هم در انگلستان [2- ٪ در 9 ماه اول سال، Editor]، در موارد اخیر به علت عدم اطمینان پیرامون Brexit، کمتر شده است. بازارهای اروپای شرقی نیز به نظر می‌رسد حرکت خود را از دست داده‌اند، از جمله کاهش شدید در روسیه (3.8-٪). ایالات متحده در حال حاضر قوی است، اگر چه سرعت رشد کند شده است. ایالات متحده آمریکا دومین بازار صادرات کاشی‌های اسپانیایی با فروش 198 میلیون یورو در 9 ماه اول سال گذشته (14 درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه در 2017) می‌باشد. اتحادیه اروپا بزرگترین منطقه صادراتی است که 41.7٪ صادرات اسپانیا را جذب می‌کند. فروش در اتحادیه اروپا تا سپتامبر 2018 با ارزش 5.8٪ افزایش یافت و باز هم رشد اقتصادی کندتر از 8٪ از رشد گزارش شده در پایان سال 2017 بود. پیش‌بینی‌های بازار داخلی نیز در مقایسه با برآوردهای سالیانه Ascer، رشد متوسطی را نشان می‌دهد."
Vicente Nomdedeu در مورد فعالیت‌های تولید تایید می‌کند که سرمایه‌گذاری‌های تکنولوژیکی که در حجم عظیمی در سال‌های اخیر توسط شرکت های مبتنی بر گروه Castellón انجام شده است کمک چندانی به " افزایش حجم به جهت بهبود بهره وری، کاهش مصرف انرژی و بهبود کیفیت محصول از طریق دیجیتالی کردن فرآیند و استفاده از فناوری‌های چاپ دیجیتال نکرده است. تلاش های بزرگی برای گسترش طیف وسیعی از محصولات انجام شده است، به عنوان مثال با معرفی اسلب‌های سایز بزرگ و افزایش تولید پرسلان به جای کاشی‌های رایج بدنه قرمز.

cww newsletter eng

cww media kit 2018

To enhance site functions, collect statistical data and improve your overall browsing experience, this site may install third-party cookies on your computer. Amongst other things, these have the purpose of providing services and sending advertising messages in line with the preferences you have expressed during navigation. To find out more or to refuse consent to the use of all or some cookies, click here. By clicking on this banner or any banner element you agree to the use of cookies.