علی‌رغم افت تولید، گردش مالی صنعت کاشی اسپانیا در سال 2019 رشد کرد

07 فروردين 1399

صنعت کاشی سرامیکی اسپانیا به لطف عملکرد قوی هم در بازار داخلی (8+%) و هم در بازارهای صادراتی (3+%)، رشد 4 درصدی در گردش مالی در سال 2019 تا 3،740 میلیون یورو ثبت کرد. میزان تولید به 503 میلیون متر مربع (5-%) کاهش یافت.

صنعت کاشی سرامیکی اسپانیا از لحاظ گردش مالی سال 2019 عملکرد مثبتی را ثبت کرد که با 4 درصد رشد در مقایسه با سال 2018 به 3،740 میلیون یورو رسید. این شامل عملکرد قوی از لحاظ صادرات و نیز فروش داخلی بود که روند صعودی آن‌ها را ادامه داد و سال را با حدود 940 میلیون یورو (8+%) به پایان رساند. در مقابل، با وجود تلاش‌های تولیدکنندگان برای بهبود مدیریت سهام، کل تولید کشور با کاهش تخمینی 5 درصدی به 503 میلیون متر مربع کاهش یافت.

درمورد فروش، 75٪ از کل گردش مالی با صادرات به 188 کشور ایجاد شد و به ارزش تخمینی 2،800 میلیون یورو رسید (3٪ بیشتر نسبت به 2018). این یک رکورد جدید را برای صنعت اسپانیا بر جای گذاشت و جایگاه این کشور را به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده اروپائی کاشی از نظر مقدار و دومین کشور بزرگ جهان تأیید می‌کند. این امر علیرغم افزایش موانع تجاری ایجاد شده به دست آمد که کار کردن در بازارهای خارجی مشخص را دشوارتر می‌سازد.

در دوره ژانویه - نوامبر 2019، اروپا جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازار برای کاشی‌های اسپانیا تأیید کرد و به 50/1 درصد از کل صادرات رسید و 5 درصد رشد فروش را به ثبت رساند. این قاره، چهار بازار از پنج بازار بزرگ خارجی را در خود جای داده است: فرانسه، جایی که فروش با 9/7 درصد رشد به 2/302 میلیون یورو رسید؛ همچنین انگلستان که عملکردی قوی داشت (169/1 میلیون یورو، 6/7+ درصد) اما در ماه نوامبر کاهش اولیه‌ای را شاهد بود؛ ایتالیا (104/2 میلیون یورو، 3/2+ درصد)؛ و آلمان تنها بازار اروپا است که به خاطر رکود اقتصاد آلمان به عنوان یک کل، کاهش نشان داد (95/7 میلیون یورو، 2/3- درصد).

ایالات متحده با فروش 278/8 میلیون یورو در 11 ماه نخست سال، دومین بازار بزرگ صادراتی برای کاشی‌های اسپانیائی و با افزایش 16/9 درصدی باقی ماند. نتایج در سایر بازارها به طور قابل توجهی ضعیف‌تر بودند. فروش در خاورمیانه 12/6 درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل رکود در بازارهای اصلی مانند عربستان سعودی (15- درصد) است که از ماه سپتامبر به دلیل وضع الزامات جدید مانند گواهینامه کیفیت محصول راکد بوده است، و اسرائیل 7/7- درصد).

اسپانیا نیز شاهد کاهش صادرات به آمریکای لاتین (67/4  میلیون یورو، 4/5- درصد) و به فدراسیون روسیه (66/3 میلیون یورو، 4/2- درصد) بود که همگام با کاهش کلی 2/2 درصدی در اروپای شرقی می‌باشد. بر عکس، علیرغم رکود در منطقه مغرب و کاهش در چند کشور در این منطقه شامل الجزایر، فروش در آفریقا به طور کلی 4٪ رشد کرد.

مقاله کامل را که در CWR 135/2020 منتشر شد، بخوانید

cww newsletter eng

cww media kit 2018

To enhance site functions, collect statistical data and improve your overall browsing experience, this site may install third-party cookies on your computer. Amongst other things, these have the purpose of providing services and sending advertising messages in line with the preferences you have expressed during navigation. To find out more or to refuse consent to the use of all or some cookies, click here. By clicking on this banner or any banner element you agree to the use of cookies.